BEGINNER
STATIC STRENGTH

BEGINNER STATIC STRENGTH

Nivå 1-2

En kurs med fokus på grundläggande statiska calisthenicsövningar så som L-sit, Elbow lever och negativa Dragon flags. Statiska övningar kräver både styrka och kontroll, framför allt i bål, bröst, axlar och core. Under kursens gång kommer du att guidas genom teknik och förövningar som ska ta dig närmare dessa mål, samtidigt som du bjuds på massor med givande styrketräning inom kroppsviktsträningens statiska värld.

TEKNIK

STYRKA

INTENSITET

RÖRLIGHET

KROPPS
KONTROLL

SYFTE

Vägleda deltagarna genom hur man på ett effektivt och säkert sätt kan träna för att utvecklas inom de grundläggande statiska elementen.

MÅL

Förståelse för hur man bryter ner de statiska övningarna i mindre förövningar för att jobba effektivt mot målet

Kunskap om vilka skalningar som finns för att anpassa tyngden i en statisk övning

Styrka och kontroll att kunna hålla en godkänd L-sit och Elbow lever i minst 3 sekunder

KURSPLAN 12 VECKOR

  1. Compression, L-sit och förefilm
  2. Elbow lever
  3. Hollow body hold & Chest to wall
  4. Dragon Flag
  5. Rörlighet för L-sit
  6. Head stand & Frog stand
  7. L-sit & L-hang
  8. Plankor & Planche lean
  9. L-sit på straight bar
  10. Inverts & Meat hook
  11. L-sit & negativa hanging V-sits
  12. Sammanfattning, avslutning och efterfilm

KURSPLAN 10 VECKOR

  1. Compression, L-sit och föreilm
  2. Elbow lever
  3. Hollow body hold & Chest to wall
  4. Dragon Flag
  5. Rörlighet för L-sit
  6. L-sit & L-hang
  7. Plankor & Planche lean
  8. L-sit på straight bar
  9. L-sit & negativa V-hangs
  10. Sammanfattning, avslutning och efterfilm