INTERMEDIATE
STATIC STRENGTH

INTERMEDIATE STATIC STRENGTH

Nivå 3

Lär dig bemästra de mellansvåra statiska övningarna Back lever, One arm elbow lever och Dragon flag. Under kursens gång kommer du att guidas genom teknik och förövningar som ska ta dig närmare dessa mål, samtidigt som du bjuds på massor med givande styrketräning inom kroppsviktsträningens statiska värld.

Rekommenderade förkunskaper:
Övningarna från beginner static strength så som L-sit, Elbow lever och negativa Dragon flags.

TEKNIK

STYRKA

INTENSITET

RÖRLIGHET

KROPPS
KONTROLL

SYFTE

Vägleda deltagarna genom ett effektivt och säkert sätt att träna för att utvecklas inom de grundläggande statiska elementen.

MÅL

Förståelse för hur de statiska övningarna bryts ner i mindre förövningar för att jobba effektivt mot målet

Kunskap om vilka skalningar som finns för att anpassa tyngden i en statisk övning

Styrka och kontroll att kunna hålla en godkänd Back lever och One arm elbow lever i minst 3 sekunder, samt utföra en kontrollerad Dragon flag

KURSPLAN 12 VECKOR

  1. Höga hängande knälyft & Vertical back lever
  2. Elbow lever & One arm elbow lever
  3. Dragon Flag
  4. Skin the cat & Tucked back lever
  5. One arm Chest to wall
  6. Negativa back levers
  7. Sneda höga hängande knälyft & Meat hook
  8. Skalningar av Back lever
  9. Superman plank
  10. Inverts & split back lever
  11. Back lever raises
  12. Sammanfattning och avslutning

KURSPLAN 10 VECKOR

  1. Höga hängande knälyft & Vertical back lever
  2. Elbow lever & One arm elbow lever
  3. Dragon Flag
  4. Skin the cat & Tucked back lever
  5. One arm Chest to wall
  6. Negativa back levers
  7. Sneda höga hängande knälyft & Meat hook
  8. Skalningar av Back lever
  9. Superman plank
  10. Sammanfattning och avslutning